TAV Havalimanları' nın %38 i artık Fransız Aeroport de Paris ' in....

Türkiye'de havalimanı işletmeciliğinde tekel olarak gördüğüm TAV Havalimanları, Fransız Aeroport de Paris ile yaptığı ortaklık sonucu, şirketin % 38 hissesini 874 milyon dolar' a sattı. Tepe-Akfen, bu ortaklık sonucunda elde ettiği geliri, temel işi olan, inşaat, elektrik, havalimanı ve otel yatırımlarında kullanmak istiyor. Ortaklık ile birlikte kapasite 180 milyon yolcu ve 37 havalimanına çıkacak(TAV şu anda 48 milyon yolcuya hizmet veriyor  ve Gürcistan, Tunus, Makedonya operasyonlarını yönetiyor bknz: http://www.tavhavalimanlari.com.tr/tr-TR/Pages/GlobalBusinessUnitsofTAV.aspx ).

Türkiye' de havalimanları özelleştirmeye açıldığında, duyduğum ilk isim TAV havalimanları idi. Atatürk Havalimanı' nın özelleştirilmesi sırasında uygulanan yap-işlet-devret modelinin ilklerinden olan TAV, havalimanı işletmeciliğinde lider konumda. Piyasadaki diğer bir oyuncu olan Limak Holding de, Sabiha Gökçen Havalimanı işletmeciliği, turizm, enerji ve inşaat yatırımları ile piyasada rekabet yaratıyor.

Peki TAV neden böyle bir ortaklığa gitti?

Global ekonomide yaşanan belirsizlikler, kırılganlıklar ve artan riskler, şirketlerin büyüme hedeflerini revize etmelerine ve kendilerini sağlama almaları gerekliliğini doğuruyor... TAV da, şirketi büyütmek için finansal kaynağa ve uluslararası tecrübeye sahip bir şirkete ihtiyaç duydu... Yaptığı ortaklık, hem parasal hem de bilgi paylaşımı açısından çok olumlu bir strateji oldu. TAV, 2009 ve 2010 yıllarında yatırımcısına temettü dağıtmadı ancak bu sene işler yönetim kurulu açısından yolunda gidiyor ki hisse başına 21 kuruş temmettü dağıtılmasını genel kurul onayına sunacak.
Türkiye ve dünya' da kişisel gelir gün geçtikte artıyor ve insanlar daha çok seyahat etmek istiyor. Bu da havalimanlarında kapasite artışına gitmeyi zorunlu kılıyor. TAV, bunu önceden sezmiş olacak ki böyle bir ortaklığa gitti. Umarım Türkiye' deki şirketsel büyümeler, Türk ekonomisine de aynı oranda olumlu yansır.
----------------------------------------------------------------------
Burada yer alan bilgiler bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım Danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak Yatırım Danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
Burada yer alan fiyatlar, veriler ve bilgilerin tam ve doğru olduğu garanti edilemez; içerik, haber verilmeksizin değiştirilebilir. Tüm veriler, güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan alınmıştır. Bu kaynakların kullanılması nedeni ile ortaya çıkabilecek hatalardan sorumluluk kabul edilmemektedir.
----------------------------------------------------------------------





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiyede Enflasyon'un Sebebi Nedir?

Havayolu Sektörü ve Turizm

ABD Doları ve Romanya Leyi'ne Bir Bakış